logo tijssenlogo pennings

In opdracht van waterschap Aa en Maas is in juni 2017 gestart met de het onderhoud van de watergangen in rayon Uden-Meierijstad en district Boven Aa. De werkzaamheden duren tot en met 15 november 2017. Het betreft het maaien van watergangen, taluds en werkpaden.

Op deze website vindt u informatie over de werkzaamheden, de planning, de omgang met flora en fauna en hoe u ons kunt bereiken voor vragen of schademeldingen.

Uitvoering van de werkzaamheden

De watergangen, taluds en werkpaden in rayon Uden-Meierijstad en district Boven Aa worden jaarlijks gemaaid. Dit om te voorkomen dat sloten en beken dichtgroeien.

Bij het maaien van watergangen komt er maaisel uit de sloot vrij. De Waterwet bepaalt dat het vrijkomende maaisel wordt ontvangen door eigenaren of gebruikers van percelen grenzend aan de watergang. Bij het maaiwerk in even jaren ontvangen eigenaren en gebruikers van percelen rechts van de watergang het maaisel en in oneven jaren wordt het maaisel op percelen links van de watergang ontvangen (stroomafwaarts gezien). Wij rijden voor de maaiwerkzaamheden zowel aan de linker als aan de rechterkant van de watergang, afhankelijk van gewassen, de ondergrond en de bereikbaarheid.

De werkzaamheden worden uitgevoegd door Tijssen VOF en Pennings Groenvoorzieningen BV.

Het gebied

gebied pennings tijssen

Planning

De werkzaamheden vinden plaats tussen 1 juni en 15 november 2017.

Flora en Fauna

Vogels en zoogdieren die zich op of rond het te maaien terrein bevinden kunnen door de maaiwerkzaamheden worden gestoord. Hierbij valt te denken aan het vernietigen van nesten van vogels of het doden van vogels of andere fauna (amfibieƫn, zoogdieren, grote insecten). Ook kan door maaiwerkzaamheden de bloei en zaadzetting van plantensoorten worden belemmerd.

Om verstoring van flora en fauna te voorkomen worden door de machinsten aangetroffen nesten duidelijk gemarkeerd en alle bevindingen (inclusief genomen maateregelen) worden in de registratiemodule gemeld.

Contact

Heeft u vragen over de werkzaamheden? Kijk dan op de pagina met veel gestelde vragen, of op de website van Waterschap Aa en Maas. Als u hier geen antwoord kunt vinden kunt u ons bereiken op 020-7670131.

Schade

In de uitvoering van ons werk houden wij rekening met de bereikbaarheid van uw perceel door het inzetten van de juiste machines.

Is er toch schade ontstaan?

Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op om de schademelding af te handelen.

JSN Boot template designed by JoomlaShine.com